Blog

door Christiaan Van Mieghem 24 okt, 2015
Mensen willen niet communiceren met een instelling of op een onpersoonlijke manier benaderd worden. Dit vergroot de afstand tussen jouw bedrijf en jouw klanten. We moeten terug de verbinding maken met wie we communiceren en ons verplaatsen in onze gesprekspartner, of dit nu klanten, medewerkers of andere stakeholders zijn. Communiceren hoeft niet moeilijk te zijn. Goede communicatie is integere communicatie, van mens tot mens.
door Christiaan Van Mieghem 24 okt, 2015

Jack Braeken (Commercieel Excelleren) stelde deze vraag tijdens een voordracht. De meeste deelnemers kozen voor 'verbeteren'. Jack zei dat dit in deze onzekere en economisch veranderende tijden, onvoldoende is. Heeft hij gelijk? Ik denk van wel.

Het doet mij terugdenken aan de film The Matrix. Morpheus vraagt aan Neo:

"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes".

Praktijkvoorbeeld. De lokale winkelstraat in een Limburgse gemeente gaat niet goed: de omzet van de winkels gaat naar beneden, er komt meer leegstand,... Om daar een oplossing aan te bieden, wil de gemeente de winkelstraat vernieuwen, d.w.z. de straat wat 'opfrissen'. Dit is geen afdoend antwoord op het veranderen van klantengedrag door o.a. een toenemende mobiliteit, een andere vrijetijdsbesteding en -beleving, webwinkels, enzovoort. Verbeteren is hier niet goed genoeg.

Ook de communicatiewereld verandert veel én snel. Als geëngageerd communicatiepartner wil Straight - nog meer dan in het verleden - mee voorop lopen en blijven inspireren. We hebben hierbij één doel voor ogen: we wilen een wezenlijke bijdrage leveren aan het succes van onze klanten.

door Christiaan Van Mieghem 24 okt, 2015
Mensen willen niet communiceren met een instelling of op een onpersoonlijke manier benaderd worden. Dit vergroot de afstand tussen jouw bedrijf en jouw klanten. We moeten terug de verbinding maken met wie we communiceren en ons verplaatsen in onze gesprekspartner, of dit nu klanten, medewerkers of andere stakeholders zijn. Communiceren hoeft niet moeilijk te zijn. Goede communicatie is integere communicatie, van mens tot mens.
door Christiaan Van Mieghem 24 okt, 2015

Jack Braeken (Commercieel Excelleren) stelde deze vraag tijdens een voordracht. De meeste deelnemers kozen voor 'verbeteren'. Jack zei dat dit in deze onzekere en economisch veranderende tijden, onvoldoende is. Heeft hij gelijk? Ik denk van wel.

Het doet mij terugdenken aan de film The Matrix. Morpheus vraagt aan Neo:

"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes".

Praktijkvoorbeeld. De lokale winkelstraat in een Limburgse gemeente gaat niet goed: de omzet van de winkels gaat naar beneden, er komt meer leegstand,... Om daar een oplossing aan te bieden, wil de gemeente de winkelstraat vernieuwen, d.w.z. de straat wat 'opfrissen'. Dit is geen afdoend antwoord op het veranderen van klantengedrag door o.a. een toenemende mobiliteit, een andere vrijetijdsbesteding en -beleving, webwinkels, enzovoort. Verbeteren is hier niet goed genoeg.

Ook de communicatiewereld verandert veel én snel. Als geëngageerd communicatiepartner wil Straight - nog meer dan in het verleden - mee voorop lopen en blijven inspireren. We hebben hierbij één doel voor ogen: we wilen een wezenlijke bijdrage leveren aan het succes van onze klanten.

Share by: