Inbound Marketing

Inbound Marketing
Moderne Marketing

"Instead of using technology to automate processes, 
think about using technology to enhance human interaction"
Tony Zambito

Wat is inbound marketing? 

Definitie

Inbound marketing is een marketingfilosofie, die de voorbije jaren een enorme vlucht heeft genomen. Inbound marketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten, zonder traditionele marketinginstrumenten. De term 'inbound marketing' is bedacht door de oprichters van HubSpot. Een inbound marketingstrategie kan bestaan uit de volgende stappen:
  • het creëren van relevante content voor de beoogde doelgroep(en)
  • het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
  • het online promoten van deze content, via bv. sociale media, bloggen,...
  • het converteren van websitebezoekers naar klanten met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
  • het meten en analyseren van het gehele proces
Hoe starten met inbound marketing? 

Inbound marketing is een nieuwe manier van klanten werven, maar als je dit binnen je bedrijf wil brengen: hoe begin je daar dan mee?

Veel hangt af van de beginsituatie: Wat is de huidige marketingaanpak? Ben je al gestart met contentcreatie? Wie zijn je klanten? Wat wil je betekenen voor je klanten? Hoe groot is je team? Wat zijn de doelstellingen? Zijn er al ervaringen met inbound marketing? Welk marketingbudget is ter beschikking? Enzovoort. 

Het beste is om een tijdens afspraak alle beperkingen en mogelijkheden in kaart te brengen om van daaruit een afgesproken routemap te kunnen maken. Dikwijls is het best om klein te beginnen om zo ervaring en de nodige expertise te kunnen opdoen, en zo te groeien naar het niveau dat gewenst is. Inbound marketing heeft een impact op meerdere domeinen (ict, creatie, sales en marketing,...) en het is belangrijk dat deze aanpak in het bedrijf verankerd geraakt. 
Een moderne aanpak van uw marketing?
Digitaal is het nieuwe normaal, zo wordt gezegd. En qua marketing zijn er heel veel mogelijkheden waar ieder bedrijf zijn voordeel mee kan doen. Maar... de weg daar naartoe, neem je best niet overhaast. Implementeer op maat van jouw bedrijf. We bekijken graag samen met jou de mogelijkheden en uitdagingen.

A digital approach with a human touch:

Vul jouw gegevens in en wij contacteren je voor een afspraak

Share by: