Outbound Marketing

Outbound Marketing
Traditionele communicatie 
met een vernieuwde aanpak

Door de ontwikkelingen van het internet, wordt praktisch alle communicatie die daarvoor gebeurde nu outbound marketing (ofwel traditionele marketing) genoemd. Denk hierbij aan: beurzen, advertenties, direct mails, cold calling,… Vele inbound marketeers willen niet weten van outbound marketing, maar waarom zou outbound marketing vroeger wel gewerkt hebben, en nu niet meer? 
  • Wat is er verkeerd aan bv. het plaatsen van een advertentie in een magazine wanneer je daarmee uw doelgroep(en) bereikt? 
  • Het kan toch succesvol zijn om aan een (vak)beurs deel te nemen? 
  • En waarom zou je met een goede direct mail niet meer kunnen scoren? 
Wanneer kiezen voor outbound marketing? 

In volgende situaties kan het gunstig zijn om voor outbound marketing te kiezen: 
  • lancering van een nieuwe bedrijf/merk/product 
  • nog geen online bekendheid opgebouwd of weinig of niet digitaal actief 
  • doelgroepgericht (vak)bladen of beurzen (zeker bij B2B) 
  • promoten/ondersteunen van je online content 
  • voor mensen/doelgroepen te bereiken, die online moeilijk te bereiken zijn 
Inbound & outbound combineren

Dikwijls wordt er in ‘delen’ gedacht: er is het inbound budget en er is het outbound budget. De ene afdeling verzorgt de online activiteiten, de andere afdeling maakt de (print)advertenties op, ...
Soms kunnen uitingen zo verschillend zijn, dat ze precies gemaakt zijn door een ander bedrijf zijn of tot een andere actie behoren. Straight gelooft in een EN-EN aanpak: beide marketingmethodes kunnen elkaar versterken, én het beste is om beiden op elkaar af te stemmen. 

Enkele tips: 
  • adverteer je in print? Bekijk de redactiekalender(s) en stem daar je advertentie op af. 
    Ook online kun je hierop aansluiten.
  • door bv. het gebruik van een QR-code kan je online en offline met elkaar verbinden 
  • gebruik dezelfde ‘branding’
  • ieder bedrijf en iedere markt heeft mogelijkheden en beperkingen. Blijft goed onderzoeken naar de gewoonten van uw doelgroep(en) én de resultaten van uw marketingcommunicatie.
  • 1 advertentie = 1 boodschap. Probeer niet alles in uw advertentie te stoppen.
Een update van de huidige marketingaanpak?

Is het tijd om de marketingaanpak eens met een frisse blik te bekijken? Wij maken graag tijd voor een verfrissende marketingbabbel.

Straight gelooft in een persoonlijke aanpak.

Vul jouw gegevens in en wij contacteren je voor een afspraak

Share by: