De kracht van offline communicatie

Grote of kleine projecten: we leveren van hoge kwaliteit voor je volgende project of campagne.

De kracht van offline communicatie

Grote of kleine projecten: we leveren van hoge kwaliteit voor je volgende project of campagne.

Demand Generation

B2B-marketing in de meest pure vorm

Your story is the strategy

“Demand Generation zet jou op de shortlist en zorgt er dus voor dat ze aan jou denken, nog voordat ze gaan zoeken”. 
Hulde Navien Bensi

Demand Generation is een krachtige marketingstrategie die draait om het creëren van bewustzijn en interesse bij potentiële klanten. Het doel is om hen te informeren en te overtuigen van de voordelen van jouw product of dienst, zelfs voordat ze zich bewust zijn van hun behoefte eraan. Door slim in te spelen op hun behoeften en problemen, kun je hen helpen om betere beslissingen te nemen en uiteindelijk jouw oplossing te kiezen. Het is een slimme manier om je doelgroep te bereiken en te beïnvloeden, en zo je verkoop te stimuleren.

Sinds 2010 hebben marketeers voornamelijk gefocust op het verzamelen van leads via webformulieren. Mensen moesten hun gegevens invullen om toegang te krijgen tot premium content. Maar deze aanpak begint zijn glans te verliezen.


De manier waarop B2B-aankopen worden gedaan, is sindsdien drastisch veranderd o.a. door de opkomst van Dark Social (= het delen van content via privé-kanalen). Daardoor zijn de strategieën die eerder werkten, nu minder effectief en moeilijker te meten.


Demand generation biedt een frisse aanpak door te focussen op het creëren van micromomenten om potentiële klanten geïnteresseerd te houden. Dit leidt tot een natuurlijke interesse in plaats van het opdringen van leads en nurturing.


Kortom: demand generation is een duurzamere marketingbenadering die gericht is op het opbouwen van de sales pipeline en het genereren van meer omzet, in plaats van enkel het verzamelen van leads.

Wanneer is het belangrijk om over demand generation te praten?


  • Wanneer de kosten voor het binnenhalen van nieuwe klanten blijven stijgen.
  • Als de leads die je genereert van mindere kwaliteit worden.
  • Bij een teleurstellende return on investment (ROI).
  • Als er teveel focus ligt op snelle resultaten.
  • Wanneer het steeds langer duurt voordat een verkoop wordt afgerond.

Is het tijd voor een nieuwe marketingaanpak?

Volg Straight op social media

Gratis


"I love it when a plan comes together" zei Hannibal (A-team) ooit. Ontwikkel daarom dit 'Communicatieplan in 9 stappen'

Straight Communications 


Rekemerstraat 53

3621 Lanaken

+32 89 721 250

info@straight.be

www.straight.be

BTW BE 684.205.237

Straight Communications

Rekemerstraat 53

3621 Lanaken

+32 89 721 250

info@straight.be

www.straight.be

BTW BE 684.205.237

Ben je op zoek naar een communicatieplan voor je bedrijf? Ga naar: Communicatieplan in 9 stappen voor KMO-bedrijven.

Volg ons op social media:
Je winkelmandje is leeg Ga verder
Winkelmandje
Subtotaal:
Korting 
Korting 
Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht