De wereld van B2B-marketing en -verkoop heeft een ware transformatie ondergaan en het is essentieel dat jouw bedrijf hierop inspeelt. Vroeger kon je met een paar simpele marketingtactieken gemakkelijk je producten aan de man brengen, maar die tijd is definitief voorbij.
Tegenwoordig is het cruciaal om actief de vraag naar jouw product te stimuleren door nauwkeurig de behoeften en kansen van je doelgroep bloot te leggen en jouw aanbod daar perfect op af te stemmen. Dit moet gebeuren op de juiste plaatsen en momenten waar je doelgroep zich bevindt, en op een manier die zij waarderen. Traditionele marketingtechnieken zoals het genereren van leads leveren niet meer de resultaten op die ze ooit deden. Mensen vertrouwen nu meer op andere bronnen zoals LinkedIn, (Slack)community posts, WhatsApp, YouTube video's, podcasts, ...
Hoewel deze kanalen misschien minder meetbaar zijn, ligt daar de kracht voor authentieke verbindingen en waardevolle content die aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Het is dus tijd om je marketingstrategie te heroverwegen en te investeren in een meer persoonlijke en gerichte aanpak. Dit is de sleutel tot succes in het nieuwe tijdperk van B2B-marketing en -verkoop.
Sta je open voor nieuwe ideeën?
Contacteer ons dan voor een kennismakingsgesprek.